درباره وبلاگ


به وبلاگ پزشکی سلامتی من خوش آمدید. اگر مطالب وبلاگ برای شما مفیدباشند یا نه لطفا نظر بدهید تا به ما را در ادامه ی این راه کمک کرده باشید. یاعلی


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





پزشکی سلامت
یک شنبه 4 تير 1391برچسب:, :: 19:10 ::  نويسنده : علی

کدام خال ها سرطان می آورد؟

تا همین چند دهه پیش خال یکی از نشانه های زیبایی بود و وجود یکی، دو تایش در چهره یک ایراد ظاهری به نظر نمی رسید. اما امروزه افراد ترجیح می دهند تمام لکه های پوستی شان را چه خال باشد و چه نباشد از بین ببرند و با داشتن یک پوست صاف و بی عیب ونقص اعتمادبه نفس بیشتری پیدا کنند. برداشتن خال ها، فکری است که اغلب افراد در سر دارند اما بسیاری از این افراد به دلیل ترس از ابتلا به مشکلات پوستی بعد از برداشتن این خال ها، از این موضوع صرف نظر می کنند. به همین بهانه در ادامه به چند سوال رایج بیماران در این زمینه پاسخ می دهیم.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 پيشنهاد درمان خانگي برای رهایی از جوش و دانه‌هاي سرسياه

احتمالا اين روزها در حال برنامه‌ريزي براي روزهاي سال نو هستيد، اين‌كه كجا سفر ‌كنيد يا وقت‌ خود را با اقوام چگونه بگذرانيد يا... اما دوست نداريد با صورتي پر از جوش و آكنه سال جديد را شروع كنيد. اگر با اين نظر موافقيد بايد از همين امروز مبارزه با جوش‌ها را آغاز كنيد چون معمولا كمي طول مي‌كشد جوش كامل از بين بروند.

مسلما خود بهتر مي‌دانيد نخستين قدم براي درمان جوش‌ها مراجعه به پزشك متخصص است اما گاهي استفاده از درمان‌هاي خانگي و طبيعي به‌عنوان مكمل نيز مي‌تواند بسيار موثر باشد، بدون اين‌كه عوارض جانبي خاصي داشته باشد البته پيشنهاد مي‌كنيم از قبل با پزشك مشورت كنيد چون شايد آكنه‌ها و جوش‌هاي شما از نوع خاصي باشند كه با بعضي از مواد بدتر شوند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 27 خرداد 1391برچسب:, :: 10:38 ::  نويسنده : علی

ورزشی برای از بین بردن چین و چروک های گردن!

این یک تمرین ورزشی برای گردن است. شما می تواند با نگه داشتن گردن تان به طور ثابت آن را مستحکم ونرم کنید.

به گزارش پرشین وی ، انگشت شست خود را زیر چانه قرار داده و اجازه دهید زبان تان سقف بالای دهانتان را لمس کند تا جاییکه احساس کنید عضلات زیر گردن تان کش آمده اند.

سپس انگشت شست خود را برداشته و زبان تان را داخل دهان تان قرار دهید.

گردن تان را به سمت بالا بکشید و آن را به سمت چپ بچرخانید.این حرکت را به طور آهسته برای سمت راست نیزتکرار کنید .

حالا انگشتان خود را زیر گودی گردن قرار داده و به سمت بالا به آهستگی ماساژ دهید. تا زیر فک!

در همین زمان گردن تان را به سمت چپ و راست بچرخانیدو این تمرینات را هر روز و به تعداد 10 بار تکرار کنید.



پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : علی

برداشتن خال و جوانسازی پوست با رادیوفرکانسی

رادیوفرکانسی از روش های جدید جوانسازی پوست است. این روش عوارض جراحی را ندارد و پس از آن بیمار سریعا به کار خود برمی گردد و برای همه انواع پوست ها قابل انجام است.

امروزه رادیو فقط صدا نیست! بلکه سیستم های رادیوفرکانسی ( (Radio Frequencyبا گسترش روز افزون خود در رشته های مختلف پزشکی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

باید اذعان داشت سیستم های رادیوفرکانسی پیشرفته، امکان انجام اعمال زیبایی پوست را به صورت سرپایی، بدون خونریزی و بدون اسکار (جای زخم) در کوتاه‌ترین زمان فراهم می کنند. ضمناً به علت این که هزینه این دستگاه ها از دستگاه های لیزر کمتر می باشد، قیمت امواج آن نیز بسیار ارزان‌تر و به صرفه تر است و عوارض احتمالی لیزر را نیز ندارند.

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


10 عادت روزانه برای زیبایی همیشگی

پاک‌سازی مناسب

 پاک‌سازی درست پوست یکی از مهم‌ترین مراحل داشتن پوستی زیباست. کلید آن از بین بردن آلودگی و باکتری بدون زیاده‌روی در این امر است چرا که موجب خشکی پوست می‌شود. برای پاک سازی کامل باید از پاک کننده ملایم ، غیر شیمیایی ، درجه اسید خنثی استفاده کرد (از صابون اجتناب کنید چرا که پوسته اسیدی که یک محافظ برای پوست محسوب می‌شود را از بین می‌برد) و سپس از یک پارچه موسلین برای پاک کردن پوست استفاده کنید.

 محصولات طبیعی

 محصولات زیبایی طبیعی در چند سال اخیر شهرت یافته‌اند و اگر تاکنون به دنبال آن‌ها نبودید بهتر است دیگر جزو هواداران این محصولات شوید. استفاده از محصولاتی که پایه شیمیایی دارند نه تنها برای سلامتی مضر هستند (چرا که به صورت بالقوه مواد شیمیایی مضر به پوست ....

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


این میوه ، مانع از شل شدن و افتادگي پوست می شود !

جام جم آنلاين: پوست وسيع‌ترين عضو بدن است بنابر اين ترديدي نيست كه رژيم غذايي بتواند پوستتان را تحت تاثير خود قرار دهد.

افزودن ميوه‌هاي مغذي به برنامه غذايي روزانه، راهكار مناسبي براي كاهش علائم پيري در سطح پوست، روشن شدن و همچنين افزايش استحكام بافت پوست است.

ويتامين‌هاي ضروري كه در ميوه‌ها وجود دارد، در ديگر قسمت‌هاي بدن نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

شاتوت، توت‌فرنگي، تمشك و آلو قرمز حاوي آنتي‌اكسيدان هستند. آنتي‌اكسيدان‌ها و بويژه نوعي از آنها كه فلاونوئيد نام دارد، راديكال‌هاي آزادي را كه به پوست آسيب مي‌رساند، خنثي مي‌كند. گيلاس، انگور قرمز، پرتقال و همچنين ليمو نيز از جمله ميوه‌هاي حاوي آنتي‌اكسيدان هستند.

Persianv.com At site

انبه ميوه‌اي است كه نه تنها مي‌توانيد از طعم آن لذت ببريد، بلكه موادي كه در اين ميوه وجود دارد، استحكام پوست را افزايش داده و مانع از شل شدن و افتادگي پوست مي‌شود.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 با چین و چروک پوست چه کنیم؟

ظاهر شدن چین و چروک در پوست صورت برای همه افراد به خصوص برای خانم ها نگران کننده است.

با گذشت هر دهه از عمر، بین 6 تا 10 درصد از ضخامت پوست کم می شود. چین های صورت معمولا از حدود 30 سالگی ظاهر می شوند و با افزایش سن چروکیدگی پوست، نمایان تر می شود.

اما افزایش سن فقط یکی از علت های چین و چروک صورت است و عوامل دیگری نیز وجود دارد که می توانیم با رعایت کردن آنها از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری کنیم و پوستی زیبا داشته باشیم.

بسیاری از تبلیغاتی که درمورد داروها و کرم های کاهش دهنده چین و چروک می شنویم درست نیستند و استفاده از این مواد نه تنها تاثیری در کاهش چروک ها ندارد بلکه ممکن است در رنگ پوست و عمق چروک ها نیز تغییراتی ایجاد کند.

همانطور که گفته شد چین و چروک عوامل بسیاری دارد اما دو عامل اصلی هستند: آفتاب و افزایش سن.

گذر عمر و افزایش سن خواه ناخواه دست ما نیست اما مالیدن کرم ضدآفتاب کاری آسان است. با مالیدن هر روزه ضدآفتاب می توانید جلوی چین و چروک زودرس و پیشرفت آن را بگیرید. نکته قابل توجه، ضدآفتاب زدن در روزهای ابری است زیرا 60 تا 80 درصد نورهای خورشید حتی در هوای ابری قادرند از لایه های ابر بگذرند و به پوست شما نفوذ کنند.

 

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


چگونه می توانیم از بوجود آمدن آکنه و جوش جلوگیری کنیم؟

1- هر روز دست و صورت خود را با آب و صابون بشوئید و از یک کرم مرطوب کننده بدون الکل استفاده کنید.

2- هر روز دوش بگیرید.بعد از شنا ، یا آفتاب گرفتن ، یا حتی سونا. این دوش گرفتن باعث می شود پوست شما تمیز شود و سپس با یک حوله تمیز خود را خشک کنید.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 17:55 ::  نويسنده : علی

ساعت و زمان مناسب برای حمام کردن

جام جم آنلاين: «استحمام» همانند بسياري از كارهايي كه در طول شبانه‌روز انجام مي‌دهيم، داراي آدابي مخصوص به خود است كه عدم رعايت آنها مي‌تواند مشكلاتي را براي فرد فراهم كند، اين موضوع تا حدي اهميت دارد كه حتي در دين اسلام نيز توصيه‌هاي فراواني براي آن شده است.

كشور گرم و خشك ايران در اين موقع از سال شاهد گرماي گسترده‌اي است و افراد براي حفظ نظافت بيشتر و حتي جلوگيري از گرمازدگي، بيش از ساير روزها از دوش و حمام استفاده مي‌كنند، ولي آيا همه ما استحمامي اصولي و درست داريم؟

دكتر علي حريرچي، پزشك عمومي در گفتگو با جام‌جم در اين‌باره معتقد است كه حمام و دوش آب سرد فقط براي نظافت نيست و براي تامين زيبايي و بهداشت امري ضروري است.

وي مي‌افزايد: بهتر است در بدو ورود به حمام، بتدريج زير دوش رفت تا تغييراتي در جريان خون ايجاد نشود
و حرارت متوسط آب بين 34 تا 37 درجه باشد.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


جمعه 12 خرداد 1391برچسب:, :: 17:32 ::  نويسنده : علی

مهمترین نگرانی‌ها درباره کرم‌های ضدآفتاب ، بخوانید

اگرچه کارشناسان درباره این که کدام محصول بی خطر است اتفاق نظر ندارند،
اما همگی بر سر این که هنگامی که در معرض تابش نور خورشید هستید باید از
یک محافظ استفاده کنید توافق دارند، اما نوع ضدآفتاب، میزان SPF و مواد
تشکیل دهنده شیمیایی یا معدنی آن قابل بحث است.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 19:53 ::  نويسنده : علی

انواع موي سر و روش هاي شستشوي آن

موي سر حالات مختلفي دارد به شرح آن خواهيم پرداخت . مو از نظر ارگانيسم ساختماني د رهمه يكسان است و فرقي با همديگر ندارد .
آن تفاوت ظاهري كه د رموهاي آدميان مي بينيم فقط حالت موها است كه با يكديگر متفاوت مي باشد .
براي شناخت حالات مختلف مو فقط در ميزان چربي و خشكي درآن است و ازاين نظر موها را به سه دسته ي كلي تقسيم مي باشند. مثلا
موهاي چرب : چرب ، چرب شديد ، چرب معمولي

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 19:10 ::  نويسنده : علی

علت تیرگی جای جوش های صورت چیست؟

دکتر رضا محمود رباطی، متخصص پوست و مو با اشاره به راهکارهای موثر برای از بین رفتن تیرگی جای جوش های صورت گفت: در اکثر موارد مشاهده شده که کرم های روشن کننده ی موضعی همانند ترکیبات اسیدهای میوه و پرهیز از آفتاب و دست کاری نکردن با جوش و کرم های لایه بردار می توانند نقش موثری را ایفا کنند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 21:50 ::  نويسنده : علی

16 روش براي زيبا تر کردن چشم

اگر از سیاهی دور چشم خود خسته شده اید، کافی است يک قاشق غذاخوري روغن زيتون، یک عدد سیب زمینی پخته شده کوچک (به صورت رنده و کاملا سرد) و دو قاشت غذاخوری شیر را با یکدیگر مخلوط کرده و به زير چشمهای خود بمالید. بعد از نیم چشمان خود را با آب ولرم و صابون به آرامي بشوييد. اگر چربی ها از دور چشمتان پاک نشد نگران نباشید. در شستشوی بعدی حتما تمام چربی ها از بین خواهد رفت. این ماسک به شما کمک می کند تا سیاهی دور چشمانتان از بین برود.

zibae.ir

 



چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 21:35 ::  نويسنده : علی

توصیه‌هایی برمراقبت از پوست در طول شب

 به خاطر پوست‌تان طاقباز بخوابید

سکوت سنگین و حتی پرنزدن حشرات ریز در شب‌ها، آرامش را تداعی می‌کند؛ پیراهن خواب‌تان را می‌پوشید و در ملحفه‌های تمیزتان 7 تا 8 ساعتی جا خوش می‌کنید.‌ بسیاری از مردم خصوصا خانم‌ها عادت دارند قبل از خواب صورت‌شان را با محلول‌های پاک‌کننده تمیز کنند و بعد از پوشاندن پوست‌شان با لایه‌ای از مرطوب‌کننده به خواب شیرین سلام دهند.‌..

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 10 خرداد 1391برچسب:, :: 20:56 ::  نويسنده : علی

 

افرادى كه پوست چرب دارند باید مصرف چربى و قند را به حداقل برسانند و غذاهایى مثل خرما، پسته، فندق، گردو، شكلات و موز را بسیار كم مصرف كنند. این افراد براى كنترل چربى پوست خود و برخوردارى از یك پوست شاداب و خوب باید خواب كافى، اعصاب راحت و تغذیه مناسب داشته باشند و هرچه مى توانند سبزى و میوه مصرف كنند.

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 12:50 ::  نويسنده : علی

راه و رسم رسیدگی صحیح به موها

 

اگر شما هم معتقد هستید موها نقش مهمی در ظاهر افراد ایفا می کنند، دچار اشتباه نشده اید. اگر چه برخی موها را جزو اندام های زنده بدن محسوب نمی کنند، اما سلامت آنها تحت تأثیر مستقیم سلامت اندام های درونی بدن است.

 

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 12:48 ::  نويسنده : علی

کرم ضد آفتاب رنگی مضر است یا خیر ؟

گلشنی' افزود: برخی از افراد ترجیح می دهند به دلیل وجود اسكار(جای زخم یا جوش) و لك در پوست صورت از كرم های رنگی استفاده كنند كه مصرف این نوع كرم ها هیچ گونه آسیبی به پوست آن ها وارد نمی كند.
وی اضافه كرد افراد باید از كرم های ضد آفتابی استفاده كنند كه پروانه تولید در داخل كشور را داشته باشد یا كرم های خارجی، پروانه واردات را اخذ كرده باشد.گلشنی عیار محافظتی(SPF) برای كرم های ضدآفتاب را بین 25 تا 30 دانست و افزود: حداقل پوشش ضد آفتاب ها برای جلوگیری از پیری پوست، ایجاد لك و چرك 25 یا 30 است و بالاتر از این عیار حفاظتی یعنی بین 30 تا 100 فرقی با عیار های 25 تا 30 ندارد.وی اضافه كرد: برخی از تبلیغات مبنی بر اینكه ضد آفتاب های دارای عیار حفاظتی بالاتر از 30 در محافظت از پوست موثر است، تبلیغات كارخانه ای است و از نظر علمی و پزشكی تفاوتی بین این عیارها برای جذب اشعه خورشید وجود ندارد.
سلامت نیوز



پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 22:47 ::  نويسنده : علی

 پنج راه برای حفظ سلامت و زیبایی پوست در تابستان

داشتن پوستی سالم به شما انگیزه و اعتماد به نفس می دهد و موجب می شود که احساس سلامتی و تندرستی داشته باشید.

 

بقیه در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب